Mokytojams daugiau galimybių tobulėti profesinėje srityje

  • paskelbė

Siekiant sudaryti įvairias profesinio tobulėjimo galimybes mokytojams, Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo koncepcijoje įtvirtintos neformalaus mokymosi galimybes.

Dokumente pripažįstamas individualus mokymasis – nuo kursų iki stažuočių Lietuvos ar užsienio švietimo įstaigose ir akademinių studijų. Be to, kvalifikacijos tobulinimo forma gali tapti ir dalijimasis patirtimi, dirbant metodinėse grupėse, dalyvaujant dalykinėse asociacijose, organizuojant atviras pamokas ar kitas veiklas, pranešė švietimo ir mokslo ministerija.

Pasak pranešimo, koncepcijoje taip pat įvardytos situacijos gerinimo kryptys bei priemonės, į kurias dėmesį buvo atkreipusi Švietimo taryba, mokslininkai bei mokytojų asociacijos, ir sudėliota nuosekli kvalifikacijos tobulinimo sistema, grindžiama vidinės ir išorinės motyvacijos instrumentais, o dokumento tikslas – suteikti reikšmingą postūmį pedagogo savarankiškumui bei iniciatyvai mokytis visą gyvenimą ir siekti geresnės ugdymo kokybės, aukštesnių mokinių rezultatų.

„Šį darbą pradėjome nuo pirmųjų veiklos dienų, siekdami, kad būtų sudarytos sąlygos nuolatiniam mokytojo asmenybės tobulėjimui, o ne versti jį rinkti pažymas apie išklausytus kvalifikacijos kėlimo kursus. Juk pedagogas pirmiausiai ugdo savo pavyzdžiu, tad reikia sukurti jam galimybes atsiskleisti per profesines, kūrybines, socialines veiklas. Todėl nauja koncepcija įtvirtina į individualius mokytojų poreikius orientuotų kvalifikacijos tobulinimo formų įvairovę“, – pranešime spaudai sakė švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius.

Pagal koncepcijos nuostatas, kvalifikacijos tobulinimas turi nuosekliai pratęsti pedagogo rengimą aukštojoje mokykloje ir trukti visą profesinės veiklos laikotarpį. Ypač pabrėžiama visokeriopa pagalba trūkstamoms kompetencijoms įgyti pirmaisiais pedagoginio darbo metais.

Mokytojo kvalifikacijos tobulinimas, kaip ir dabar, bus finansuojamas iš valstybės biudžeto (mokinio krepšelio) ir kitų šaltinių. Mokytojui bus suteikta galimybė kooperuoti kelerių metų lėšas, valstybės skiriamas jo kvalifikacijai tobulinti.

Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo koncepcijos projektas buvo daug kartų svarstytas seminaruose, surengtos konsultacijos regionuose, aktyviai diskutuota su švietimo įstaigų darbuotojų, vadovų, švietimo centrų, pedagogų asociacijų ir profsąjungų atstovais.

Tikimąsi, kad iki rudens bus patvirtinti Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo koncepcijos įgyvendinimo dokumentai.

www.lduk.lt informacija