Šeimos įgalinimas per praktines patirtis: gerieji pavyzdžiai

Šeimų įgalinimo mokymai skirti padėti kurti sėkmingus gyvenimo scenarijus

DSCF3408

Patyriminis arba patirtinis mokymas – tai organizuotas procesas, kurio metu per tiesioginį patyrimą įgyjamos žinios, ugdomi gebėjimai, kuriuos vėliau galima pritaikyti realiame gyvenime. Tai mokymas arba mokymasis veikiant, kai besimokantieji kuria savo žinojimą, įgauna įgūdžių, ugdosi gebėjimus ir vertybes iš savo, o kartais ir kitų patirties.

Lietuvos edukologijos universiteto Socialinės edukacijos fakulteto profesorės Giedrės Kvieskienės teigimu, pastaraisiais metais atsiranda bandymų patyrimu grįstus metodus taikyti visose suaugusiųjų ugdymo srityse.

Projekto ,,VDC šeimos įgalinimo paslaugų plėtra” įgyvendinimo metu suorganizuotos 6 interaktyvios edukacinės išvykos, tarp kurių išgyvenimo žygis, edukacinės pamokos istorinėse Lietuvos vietose ir amatininkystės pamokos.

Mokytis kviečiama patiriant naujus įspūdžius ir išbandant naujas veiklas

Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegijos filialo vaikų dienos centras „Navininkai“ šiemet rudenį kvies vaikus kartu su šeimomis mokytis patiriminiu būdu. Tikroviškos pamokos vyks muziejuose ar atvirose erdvėse.

Interaktyvios pamokos įtrauks edukacinę programą „Darbštus duoną gamina, tinginys vargą augina“ . Ši programa organizuojama Lietuvos Liaudies buities muziejuje Rumšiškėse, paremta tautinės savimonės ugdymu. Kelionės link Rumšiškių metu, vaikai su šeimos nariais galės išvysti ne vieną miestelį ir sudalyvauti vadovų perengtoje viktorinoje „Senieji laikai“ (viktorina apie lietuvių papročius, pravažiuojamų miestelių pavadinimus, tarmes, liaudiškus žodžius).

Užsiėmimo vaikai mokinsis kepti duoną: ant kopūsto lapų ar ajerų kiekvienas formuos savo duonos kepalėlį ir su ližę jį šaus į krosnį. Stebint kaip kepa duona, išgirs pasakojimus kaip senovėje moterys minkydavo duoną, kokiomis malkomis krosnį kūrendavo, mokysis dainų, žaidimų pabaigoje ragaus šiltą savo paties iškeptą duonelę.

Atvykus į muziejų vaikai su šeimos nariais taip pat geriau susipažins su lietuvių liaudies papročiais, sužinos kuo miestelis panašus į kaimą ir kuo į miestą. Atsakymų į šiuos klausimus bus ieškoma apžvelgiant muziejaus miestelį iš ugniagesių stoginės bokšto.

Edukacinė programa Anykščių Arklio muziejuje „Bendrauk ir bendradarbiauk“ parengta remiantis socialinių įgūdžių ugdymo būtinybės svarba jaunam žmogui. Kelionė link Anykščių supažindins vaikus su dar nematytų kraštovaizdžiu, kelionės metu vaikai turės galimybę išgirsti Anykščių miesto istoriją, išmoks įdomių ir linksmų kelionės žaidimų. Edukacinė programa sukuriama neįpareigojanti, žaisminga aplinka skatinanti darbą komandoje. Tai tampa priemone, pasinaudojus komandinio darbo metodo lankstumu ugdyti jauno žmogaus bendravimo gebėjimus, kurie ugdo pasitikėjimą savimi, tobulina gebėjimus išreikšti ir atpažinti jausmus bei ketinimus. Be to, skatinti bendradarbiavimą kuris padeda pasijusti grupės nariu, atsakingu už bendros veiklos sėkmę; tobulina gebėjimą klausytis, matyti, pajausti kitą, tiksliai išreikšti jausmus, idėjas; išmėginti kaip kiti veikia tavo nuotaiką, bandyti pačiam daryti įtaką kito nuotaikai.

Edukacinė programa ,,Vinetu kaimas” siekiama sukurti tikrą nuotykių kelionę, kupiną įspūdžių, naujų atradimų, nepatirtų jausmų. Kelionės metu vaikai žais linksmus kelionės žaidimus, o atvykus į ,,Vinetu kaimą” patirs dar nepatirtų dalykų. Vienas iš jų – tradicinis indėnų sportas. Tai aktyvus edukacinis orientavimosi žaidimas, kuris supažindins su istorija. Pasiskirstę į komandas dalyviai savarankiškai leisis į kelionę laiku ieškodami nuorodų bei paslėptų užduočių. Užsiėmimo metu bus gilinamos dalyvių istorinės žinios, mokomasi dirbti komandoje, lavinami orientavimosi įgūdžiai, pastabumas ir regimoji atmintis.

Edukacinė programa delfinariume siekiama plėsti vaikų akiratį, supažindinti su vandenų pasauliu. Edukacinėje veikloje vaikai netradicinėje aplinkoje (Lietuvos Jūrų muziejus ir delfinariumas) atliks įvairias užduotis, kuriose daug žaidybinių elementų, istorijos ir istorijos klausimų. Ši edukacinė programa padės įtvirtinti turimas žinias ir suteiks daug papildomos informacijos.

Šios veiklos įgyvendinamos pagal Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegijos filialo VDC „Navininkai“ projektą ,,VDC šeimos įgalinimo paslaugų plėtra”. Projektas finansuojamas 2009-2014 m. Europos Ekonominės Erdvės finansavimo mechanizmo, Lietuvos valstybės, projekto vykdytojo ir partnerių lėšomis. Projekto partneriai: vaikų laikinosios globos namais ,,Atsigręžk į vaikus”, Vilniaus Jono Ivaškevičiaus jaunimo mokykla bei Norvegijoje įregistruota vaikų socializacija besirūpinanti organizacija „Boenheten As“.

Daugiau apie patyriminius mokymus (skaitykite: ,,Vaikų dienos centrų durys turi būti atviros kiekvienam vaikui”,,Patyriminiai mokymai ir naujos kompleksinės šeimos įgalinimo paslaugos – rizikos grupės vaikų ir jų šeimos narių gerovei”, ,,Pozityviosios socializacijos pamokos vaikams ir jų šeimoms”, ,,Sumanioji socializacija: šeimos įgalinimas plėtojant vaikų dienos centrus”).

Rengėjas: MB ,,Reklamos guru“

 eea_grants_logos_v_lt_jpg1